Uvařsisám.cz

NEBOJTE SE NĚCO DOBRÉHO UVAŘIT
Dnes je 18.01.2019 a svátek má Vladislav, Vladislava
VESELÉ VÁNOCE A ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2019

Polníček jako zdravá pochoutka nejen do salátů

„ Polníček patří mezi moje oblíbené zeleninové přísady do salátů. Jeho výrazně nazelenalá barva a specifický tvar dodá pokrmu krásu a svěžest. Co se týče chuti, tak polníček mi připadá nasládlý a svojí chutí mi připomíná oříšky. Prostě taková hořkosladká chuť. Oblíbený je ve Francii, kde se pěstuje v okolí města Nantes. Zajímavé je na této zelenině to, že se sklízí na podzim a brzy na jaře. “
Ve světě je známý pod názvem kukuřičný salát. Do angličtiny se polníček překládá jako lamb’s lettuce, neboli beránkový salát. Beránkový proto, jelikož listy polníčku připomínají tvar jazyku beránka.
Roste na polích, v trávnících, v příkopech, na pastvinách a vinicích od nížin do podhúří. Seje se v březnu a dubnu pro podzimní sklizeň a v září pro jarní sklizeň.
Polníček obsahuje spousty vitamínů. Mezi ně patří vitamín C, vitamín E, vitamín B, provitamín A, kyselina listová, fosfor, rutin, vápník, hořčík a železo. Jeho konzumací by se Vám měla uklidnit nervová soustava. Dále je ho dobré jíst pokud trpíme stresem a chceme si posílit obranyschopnost. Zlepšuje také činnost srdce a stav cév. Jeho význam je stěžejní pro jedince s onemocněním ledvin. Polníček dodává vitalitu a posiluje výkonnost.
Polníček lze koupit skoro v každém obchodě ve formě malých růžiček salátu, které většinou obsahují i malé kořínky. Tyto kořínky je nutné před konzumací odstranit. I když se přiznám, že někdy to sním i s nimi, pokud nejsou příliš velké. Spíše jde asi o restaurace, kde by se to na talíři nemělo s kořínkama objevovat. Vypadá to potom, jako by na to kuchař ani nesáhnul
Načítám...
Sdílejte tento článek na Facebooku